تاریخ : دوشنبه 23 مهر 1403
کد 1295

جشنواره هنر ملی ممقان دوزی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ممقان

جشنواره هنر ملی ممقان دوزی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ممقان

با عنایت به ملی شدن هنر چشم نواز ممقان دوزی در خرداد ماه سال جاری ، به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ممقان جشنواره ای بدین منظور با حضور مسئولین استانی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مسئولین شهرستان و بخش ، بخشداران و شهرداران اسبق و مردم سخت کوش و تلاش گر و صنعتگر ممقان در پارک بزرگ ایرینجی برگزار گردید .

این مراسم که با تلاوت قرآن کریم توسط قاری توانمند بخش آقای دهقانپور و اجرای سرود ملی توسط گروه موزیک لشگر عاشورا شروع گردید ، مدنی شهردار ممقان ضمن تشکر از حضور پر شور مردم در جشنواره از تمامی مسئولین جهت ثبت ملی ممقان دوزی و حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر جهت پیش برد اهداف در امور شهری و انتخاب ایشان به عنوان شهردار ممقان قدردانی کرد و اظهار داشت : با توکل به خدا و در سایه همدلی و همراهی تمامی مسئولین استانی ، شهرستان و بخش ممقان با تمام توان فعالیت های عمرانی و خدماتی جدیدی را در سطح شهر دنبال خواهیم کرد .

تراب محمدی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در این مراسم ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و مقاومت افزود: در همه حال مدیون شهدا هستیم و تا هستیم باید قدردان خون شهدا باشیم. ایشان برگزاری چنین جشنواره هایی را نشان از پتانسیل این منطقه دانست و گفت : جشنواره ها باعث پیشرفت توسعه اقتصاد و شناخته شدن فرهنگ و توانمندی های یک شهر می باشد .

روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم آذرشهر و اسکو و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این جشنواره ، ممقان را نمونه عيني تحقق اقتصاد مقاومتي در يك بخشي از كشور دانست و اظهار داشت : ممقان به همت مردان تلاشگر در عرصه فرآوری نخودچی و زنان هنرمند با طراحی و اجرای نقشینه های ممقان دوزي و صنايع دستي ، به یک شهر صنعتی تبدیل گردیده که به سختي مي توان در این شهر فرد بيكاری پيدا كرد.
محمودیان فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان آذرشهر با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسگری (ع)، ثبت ملی شهر ممقان دوزی را اقدامی تاریخی، مبارک و لازمه تکمیل چرخه گردشگری، صنایع دستی و هنرهای اصیل شهرستان آذرشهر دانست و گفت: همت مردم و مسئولین بخش ممقان در راستای توسعه و شکوفایی ظرفیت ها ستودنی است.
در این مراسم تراب محمدی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری ، صدیقی و متفکر آزاد نمایندگان تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ، محمودیان فرماندار شهرستان آذرشهر ، به آفرین معاون صنایع دستی و هنر های سنتی استان ، حمزه زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان ، نگین فر ، الهوردی ، مروتی از شهرداران اسبق شهرداری ممقان و نظری از بخشداران اسبق بخش و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و بخش ممقان و خانواده معزز شهدا نیز حضور داشتند.

جشنواره ممقان دوزی با اجرای مجری توانمند استان محمد رنگساز ، پیشکسوت صدا و سیمای استان هاشم چاووشی و پدیده موسیقی آذربایجان آراز علیپور همراه بود و از فعالان و پیشکسوتان هنر ملی ممقان دوزی توسط مسئولین تجلیل گردید .

شایان ذکر می باشد : تعداد ۲۶ غرفه از هنر ملی ممقان دوزی ، صنایع دستی و غذاهای محلی توسط بانوان خلاق و خوش ذوق ممقان و شهرستان نیز در این جشنواره شرکت داشتند که باعث نشان داده شدن هنر های اصیل بخش و شهرستان بود.

روابط عمومی شهرداری ممقان

https://eitaa.com/shahrdarimamaghan
گزارش تصویری جشنواره هنر ملی ممقان دوزی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ممقان